Visszaemlékezés a 2018-as évre

A 2017-es évben kévés alkalmam akadt a kedvenc időtöltésem űzésére,az a kevés is alig volt eredményes. Emiatt változtatnom kellet pár dolgon, gondolok itt arra, hogy sokkal jobban oda kell figyeljek a helykereséseimre, jobb etetési stratégiát kell válasszak. Egyszerűen komolyabban kellett vegyem a horgászatot, hogy végre kezembe tarthassam álmaim halát.

A fentiek tudatában neki vágtunk első túránknak párommal, Kittivel kedvenc vizemen, természetesen a Balatonon Boglár partjánál. Ismerős terep volt számomra, mert az előző évet ugyanezen a helyen fejeztem be. Amikor is nem sikerült elérni a kitűzött 15 kg feletti súlyhatárt. Tanulva hibáimból, több időt szántam, az előkészítő munkára.
Érdemes is volt, mert rögtön az első éjszakán Pelso anya, értékelte kitartásom és szorgalmam. Megajándékozott, egy 20 kg feletti tükörponttyal.
Ezen felbuzdulva, Steller Bazsi barátom, -akinek még nem volt alkalma ezen a szép, de hatalmas vízen behúznia, szabaddá tette magát és leugrott hozzám, hogy megfogja élete első balatoni bajszos halát. Ez egy eszméletlen, 16 kg feletti ,,diszkosz" potyi formájában érkezett. Csodálatos halakat fogtunk ezen a rögtönzött szezonnyitó pecán, mely kezdés után éreztem ez az év már sikereket hoz számomra.

A további időszak a munkáról kellett hogy szóljon, alig vártam az őszt. Tapasztalataimat már csapatban kellett kamatoztatnom. Megkezdtük a felkészülést, a VI. NBBH-ra Balaton Baits-es csapattársaimmal, Varga Bandival és Horváth Atival, mellesleg mi alkotjuk a Balatoni Halgazdálkodás csapatát. Ezt a túrát egy balatongyöröki stégre terveztük. Az új bojlik tesztelése csodálatos eredménnyel zárult számunkra. Az eltöltött 48 óra alatt 48 halat szákolhattunk. Igazi felpörgető peca volt a versenyre.

Eljött a várva várt nagy nap, amit annyira vártam Szeptember 28.-a amikor is elstartolt a VI. NBBH. Csapatunkkal a 93 as helyet húztuk ami Balatonlelle Szabad strandot jelentette. Elsőre igazi kudarcnak éltük meg, hiszen helyiként tudtam, nagy feladat vár ránk. Első 48 óra igazolta is magát, a kapásjelzőink mindvégig csak némán hallgattak. Ezután érkezett csak első halunk egy 14 kg feletti tőponty, ami miatt egyből átálltunk egy nagyhalas taktikára. Ekkor már tudtuk, hogy a legtöbb halat nem mi fogjuk majd meg, ezért az 5 legnagyobb hal kifogását tűztük ki célul. Igazából ennek a szituációnak örültünk csak igazán, mert számunkra a horgászat a legnagyobb halak megfogásáról szól. Ez csak nem jelenthet gondot?
Stratégiánk, lassúnak de hatásosnak bizonyult a további időszakban. Következő nap egy 19 feletti töves tette tiszteletét, azutáni éjszaka egy 22 kg feletti. Szépen lassan kezdtünk bekerülni az utolsó helyről, az élmezőnybe.
Mint már említettem, a verseny indulása előtt bármire elcseréltük volna a helyünket. A Balaton viszont megint kegyes volt hozzánk és magához fogadott bennünket.
A verseny utolsó 24 órájában teljes hírzárlatot rendeltek el, akkori állásunk szerint közel 3000 grammal voltunk lemaradva az első helytől, de mi éreztük a víz még tartogat meglepetést számunkra.
A hajnali órákba egy igazi füstölős kapásra keltünk szendergésünkből. Eredménye egy 17 kg-os ponty volt, amivel egy 14 kg felettit tudtunk cserélni, de ezzel még nem értük utol a 3 kg os hátrányunkat. Éreztük, kell egy 15 kg-nál nagyobb, hogy elérjük a kitűzött célt, a győzelmet. Érzésünk szerint a stratégiánkba ez benne lehet. Az utolsó órákban pihenni sem tudtunk a felgyülemlett adrenalinunk miatt. Már csak 30 perc volt vissza. Lélegzet visszafojtva ültünk egymás mellett, mikor a csendet a várva várt hang megtörte. A lehető legóvatosabb fárasztásom volt életemben, éreztem s egyben reméltem is, hogy őrá vártunk. A fárasztás terhe nyomta a vállam, nem csak magamnak, hanem csapattársaimnak is tartoztam annyival, hogy megfogom vágyunk tárgyát. Tudtam megbíznak bennem és ez megnyugtatott. Gondolatom és mozdulataim visszatértek a régi mederbe, és élveztem a verseny utolsó fárasztását.
Végül a megfogott halunk elérte a 17 kg feletti súlyt, amivel összesen 90425 grammot értünk el, ezzel elhoztuk a Top 5 kategóriában az első helyért járó trófeát. Életem legnagyobb dicsőségének másolata azóta is a nappalimat díszíti.

Még szinte fel sem fogtam, mi történt pár nappal ezelőtt, de már ismét a Balaton partján voltam Huszár Norbi barátommal Balatonszemesen. Három napos túránk felénél lemerült mindkettő akkumulátorunk, ezután kb. 10 perc alatt mind a 4 botunk elfüstölt. Sosem felejtem el azt a pillanatot amikor egymásra néztünk és azaz igazi elégedett mosoly ült mindkettőnk arcán. Végül gyorsan szereztünk egy 3. akksit és sorba szákoltuk mindegyik halunkat, ahogy a végére értünk kezdhettük elölről. :) Végül Norbinak sikerült a balatoni rekordját 14 kg fölé juttatni, ami az ittlétünk fő célja volt. Egy nagyon jó közös túrát tudhattunk a hátunk mögött. Én pedig új élményekkel gazdagodtam plusz egy csodaszép 18 feletti tükrössel a képtáramban.

Jó pár nap elteltével elmentünk csapatunkkal egy igazi ünneplős, lazulós pecára barátnőinkkel, a móri Ezerjó horgásztóra. Csodálatosan éreztük magunkat, de a buli közben felfigyeltünk a mellettünk horgászó 11 éves srácra Vincére, aki Nagymamája felügyelete alatt, egyedül próbált megbirkózni a pontyhorgászat fortélyaival. Ez egy olyan horgászat volt számunkra ahol nem a halfogás lett az első számú szempont. Hanem az hogy szárnyaink alá vegyük az utánpótlást, ami amúgy is fontos nálunk a Balaton Baits-nél. Láttuk ahogy egyes egyedül birkózik a behúzás nehézségeivel és csodálatot ébresztett bennünk kitartása eredménytelensége ellenére. Jó pár kapásunkat átadtuk ifjú barátunknak, az ő öröme számunkra többet ért, mint hogy eggyel több hallal színesítsük galériánkat. Felváltva segítettünk hol Ati, hol Andris hol én. Horgot kötni, csalizni,helyet keresni, fárasztani. Annyit amennyit ez a kis idő engedett. Meglepetésünkre itta a tudást fiatal kora ellenére. Túránk utolsó napján, jelentkezett egy igazi komótos lassú kapás Vince botján, szinte hihetetlen teljesen egyedül kifárasztotta ellenfelét egy 20 kg feletti tőpontyot, én csak kamera elé emelni segítettem. Szó se róla, ennyi idősen kevesen mondhatják el magukról, hogy ekkora súlyú rekordot tartanak. Élveztük ezt a „feladatot", mert bojlizás nem csak a halak megfogásáról szól!

Novemberben részt vettem a 10. Pontyshown a Balaton Baits oszlopos tagjaként. Itt végre a nagyközönség előtt is bemutathattuk a két új Deluxe szériás bojlinkat, amivel egész évben horgásztam, mellyel oly eredményesen versenyeztünk, a Red Plum-ot és Black Amino-t. Jó érzés minden évben itt találkozni a sok régen látott baráttal és persze eszmét cserélni számos sporttárssal.

November végén Merész Ati csapattársam izgatott fel egy igazi szezonzáró pecára, Badacsonyba. Itt nem egész 24 óra alatt, 12 halat szákolhattunk. Igazi pont volt az I-re, szinte viccesen hangzik, de itt is a lemerült akksi jelezte az intenzív peca eredményét.

Nagyon szép és eredményes évet zártam. Megvalósulhatott egy álmom egy balatoni első hely melyet egy évvel ezelőtt még elérhetetlennek gondoltam. Elmondhatom, hogy minden horgászatomon eredményes tudtam lenni, mely korábban elképzelhetetlen volt. De úgy érzem kitartásom és a folyamatos tanulni akarásom meghozta gyümölcsét. Kiemelném mennyire fontos az alázat ahhoz, hogy eredményesek legyünk. Nem szabad feladni és nyitottnak kell lenni és tanulni forever. Örülök, hogy olyan csapat része vagyok akikkel megoszthatom gondolataimat, gondjaimat és segítenek és támogatnak már évek óta. Köszönöm, hogy a Balaton Baits része lehetek!

Ezúton is köszönöm a Eppli Petinek a sok támogatást, mindenkinek aki szurkolt nekünk a verseny alatt, elmondhatatlanul nagy erőt adtatok! Barátnőmnek, Kittinek külön köszönet, hogy elviseli szenvedélyemet és egyre többször van velem a pecák alatt!
Köszönöm megtisztelő figyelmed, hasonló élményekkel gazdag horgászatot és évet kívánok!

Jáhn Dániel „Dönci"
Balaton Baits

A meleg nyár varázsában
Citrusos kárászok

Hozzászólások

Még nincs ilyen. Legyél te az első hozzászóló.
Already Registered? Login Here
Vendég
2019. október 18. péntek

Cím: EBK-Drinks Kft. 8630 Balatonboglár Klapka utca 16.