Tavaszi erőpróba

Itt van március vége, itt a tavasz, gondolná az ember. Kellemes időben, napsütésben lehet eltölteni pár kellemes napot, kedvenc szabadidős tevékenységünknek hódolva. Sajnos az időjárás ezt nem így gondolta, február elején beköszöntött zord időjárás, csak nem akart engedni szorításából, de ez nem szegte kedvem, napok óta készülődtem, pakolásztam, agyaltam a nyerőnek vélt taktikán!

Mivel nem tudtuk össze szervezni a szabadságunkat állandó horgásztársammal, Hajós Gáborral, így nem tudtam vele tartani a március 15-ös hosszú hétvégén Merenyére. A horgászat nem maradhat el, gondoltam magamban, így kénytelen voltam más időpont, és más helyszín után nézni!

Így esett a választásom a lajosmizsei FishAréna horgásztó 5-ös állására! Itt pár évvel ezelőtt már volt szerencsém horgászni, akkor nagyon megtetszett nekem ez a víz, de a nagy távolság miatt nem sűrűn jutok el ide. De most igen!!!

Előző este már mindent bepakoltam a kocsiba, már csak egy kis alvás választott el attól, hogy megkezdjem a soron következő többnapos horgásztúrámat. A tervezett indulás előtt már 2 órával ébren voltam, az izgalomtól nem nagyon tudtam aludni, fejben próbáltam összerakni a „tökéletes" végszereléket. Eljött a pillanat, hogy beindítom a kocsit és megkezdem közel 3 órás utamat Lajosmizsére. A tó bejáratába szinte egyszerre érkeztünk meg évek óta nem látott barátommal, Varga Balázzsal.

Miután elfoglaltuk a tó hátsó szegletében lévő állásunkat, rögtön nekiláttam a csónak kelékeinek előbányászásához, amik természetesen a kocsiban található cuccok legaljában kaptak helyet. Amint ezzel megvoltam, már pattantam is be a lélekvesztőbe, tapogatórúddal a hónom alatt, hogy feltérképezhessem a potenciális horgászhelyeket.

Mivel halmozgást nem láttam magunk előtt, így a megérzéseimre hagyatkozva az előttem elterülő sziget tövében lévő bedőlt fát kezdtem el vizslatni. Úgy döntöttem, hogy a jobbos botom szerelékét itt fogom elhelyezni. A tapogatórúd segítségével feltérképeztem a fának a kinyúló ágait, kis idő elteltével meg is találtam azokat a részeket ahol később majd a szerelékemet fogom elhelyezni. A kiválasztott helyekre nem szórtam alapozó etetést, mivel ilyen hűvös időben, mikor a víz is még csak 3 maximum 4 fokos lehet, ilyenkor bővel elég egy nagyobb marék kaja.

A másik szerelékemnek nagyon nem kerestem helyet, mivel ezzel egy kereső horgászatban gondolkodtam. Ilyenkor a halak nem járnak be nagy területeket, így nekünk kell megtalálni őket, inkább minőségi anyagból szórjunk keveset a megfelelő helyre, amihez a Balaton Baits termékpalettája tökéletes választás. Partra érés után neki láttam a csalogatóanyag összeállításának, ez Balaton Baits-es pelletek

​ (DeLuxe Etalon pellet és Standard CSL májas pellet) keverékéből,

​ valamint darabolt bojliból, konzerv kukoricából és főtt kenderből állt.

Ezeket mind a DeLuxe széria „Etalon" ízesítésű liquidjével locsoltam meg, ami egy májas-gyümölcsös íz világot képvisel. Miután minden összetevő magába szívta a liquidet, PVA hálókba töltöttem a keveréket, melyekből minden behúzás alkalmával egyet a horogra akasztottam, kiegészítve felezett-negyedelt bojlikkal. Ezeket úgy osztottam szét, hogy az akadóhoz a krill-csili ízesítésű ment, míg a kereső horgászathoz a saját dippjébe áztatott Etalon golyó került a hajszálra. Mivel a bojlik tavalyról maradtak meg, így a romlást és penészedést elkerülendő, minden vödör csalit megszórtam a télen egy jó adag sóval.

Itt emelném ki, hogy számomra is meglepő módon a golyók nem keményedtek, száradtak ki a só hatására, így tökéletes állagú csalival tudtam vallatni a vizet.

Az elképzelésem az volt, hogy az akadó minden oldalát meghorgászom. Itt nagyjából ki is tartok, hátha mégis sikerül beállítanom a halat, míg a másik szerelékemet 2-3 óránként, vagy, ahogy a helyzet kívánja, más és más helyen helyezem el.

Az első nappalunk sajnos teljesen eredménytelenül telt el, így este 10 óra magasságában nyugovóra tértünk. Az éjjel nagyon hűvösnek ígérkezett így kénytelenek voltunk befűteni a sátrat. A fáradtságtól és izgalomtól kimerülten én röpke fél óra alatt el is aludtam. Szerencsére ez az alvás nem tartott sokáig, mert valamikor 11 után megcsippant egyszer a jelzőm, az, amelyiket az akadóban helyeztem el. Felpattantam, gyorsan magamra kaptam a kabátot és a fejlámpát, de a folytatás elmaradt. Pár perc elteltével megint csippant egyet, de csak egyet. Nem bírtam magammal, kimentem a botokhoz és a fejlámpa fényében a swingerem kezdem el bámulni, hátha látok valami halra utaló jelet. És láttam, apró pici mozgásokat! Fel-le, fel-le de csak pont annyit hogy ne csipogjon, mivel teljes szélcsend volt, feszített víztükör, így biztos voltam benne, hogy halam van. Ráemeltem a botra és éreztem, hogy valaki van a horgon. Rövid és könnyű fárasztást követően már a merítőben is volt a valamivel kevesebb, mint 4 kilós ponty. Boldog voltam, megvan az első, működik a hely! „Gondoltam magamban, tán ki is mondtam hangosan!" A csali 1 szem 25mm-es krill-csili visszafaragva kb 20mm-ig plusz fél szem Plum+GLM 16mm-es Pop-up.

Gyors mérlegelés, jegyzetelést, csalizást követően már csónakban is voltam és mentem, hogy visszavigyem a szereléket. Éjfélre végeztem is mindennel és bíztam benne, hogy a folytatás nem marad el. Az éjszaka folyamán még egy csippanásom volt, ugyan onnan, sajnos ebből nem lett hal. Így az éjjel többi része alvással telt.

Pirkadatkor már csónakban is voltam, hogy újra csalizzak és áthelyezzem a kereső botom szerelékét máshova. A nap folyamán több alkalommal is vízre mentem, frissítés és helykeresés céljával, próbáltam a 2 sziget között a szigetek sarkánál, a nádtorzsák tövében és kint a nyílt vízen is. Sajnos a befektetett energia nem akarta meghozni gyümölcsét. Napközben voltam egy kicsit szomszédolni, hogy némi információhoz jussak. Több sporttárssal és a halőrrel is váltottam néhány szót, ezekből a beszélgetésekből világossá volt számomra, hogy azzal az egy ponttyal én fogtam az éjjel folyamán a legtöbb halat a tavon.

Vasárnap késő délutánra teljesen egyedül maradtunk a tavon, mindenki feladta, de mi kitartottunk! Ment az ötletelés, elmélkedés és találgatás, hogy mit tudnánk még tenni a cél elérése érdekében. Már ekkor elhatároztam, hogy ha nem jön változás, akkor nem csak helyet fogok változtatni a kereső botommal, hanem vízréteget is.

Az egész vasárnapunk esemény nélkül telt, így korán lefeküdtünk aludni. Az éjjel folyamán megint volt az akadóból egy csippanásom, de nem tudtam halra váltani, ráemelésig nem jutottam el. Így az éjszakánk is teljesen eseménytelenül telt el.

Reggel 6 körül Balázs barátomnak sikerült fogni egy másik sziget tövéből egy 9 kiló körüli szép pikkelyes pontyot. Nem sokkal később nekem ismét volt egy kapásom, ugyanúgy az akadóból, de ezt sem tudtam halra váltani. Nem tudni, hogy beleúszásról lehetet e szó, vagy csak nem akadt meg a horog, de tudtam a halak ott tartózkodtak vagy vonultak el. Mivel voltak fals kapásaim így ennél a helynél a peca végéig kitartottam, hátha meghozza a várva várt következő halamat.

A csalinak az alapja mindig ugyanaz maradt, csak a felkínálási módon változtattam. Hol a Plum+GLM pop-up volt a golyó mellett, hol a fokhagymás pop-up vagy pedig a máj-bors, de volt mikor csak magában a 25 mm-es krill-csili golyó került fel faragás nélkül. A liquiden is próbáltam változtatni, így volt, hogy a GLM CSL Liqiuddel öntöttem nyakon a beszórni kívánt kaját.

Hajós Gáborral többször beszéltem a peca közben telefonon. Ő is azt javasoltam, amit előző nap és pár sorral feljebb már említettem, a vízréteg változtatás!!! Így hát a szavakat tettek követték és kötöttem egy jó egy méteres ZIG szereléket, amire egy szem 16 mm-es fokhagymás pop-up került.
Dobtam ezzel a szerelékkel találomra párat arra a területre, ahol az előző napok folyamán már horgásztam, csak a fenék közelében. Az elmúlt napok eseménytelen óráiban volt, hogy fel-alá mászkáltam a parton halmozgás után kutatva. Egyik alkalommal a szemem sarkából mintha halmozgást láttam volna, de nem tudtam biztosra venni, így figyelmen kívül is hagytam. Kis idő elteltével ismét arra sétáltam és akkor már konkrétan láttam is a hal fejét, bár beazonosítani nem tudtam. Úgy döntöttem, bepattanok a csónakba és halkan, minden zajt elkerülve odamegyek, megnézem magamnak azt a területet. Ez a rész a parttól kb 3-4 méterre volt a nádas tövében, tapogató rúddal megnéztem a vízmélységet, ami kb 1,2 méter volt. Pár percre rá már tekertem is kifele a kereső botom és dobtam erre a helyre 1-et. Ismét elindultam a parton sétálva, hogy látszik e a csalim. Nem voltam benne biztos, de úgy láttam mintha a célhelytől pár méterre látnám a vízfelszín alatt pár centivel. Így visszasétáltam a botokhoz, kitekertem a ZIG-est és levágtam kb 20 centit az előkéből. Második próbálkozásra sikerült oda dobnom, ahova szerettem volna, majd ismét elindultam a parton úgymond „cserkelve", hogy meglessem a csalim. Még oda se értem mikor Balázs barátom ordít nekem a stégről, hogy húzza. Természetesen nem hittem neki, hisz kb 3 perce dobtam be. Majd ismét mondta, hogy húzza és engedélyt kért, hogy ráemelhessen, természetesen megkapta. A bot egyből karikába hajlott és a hal őrült tempóban megindult befele a nyílt víz fele. Szaladtam vissza, hogy átvegyem a botom. Olyan erővel tört befelé a hal, hogy kénytelen voltam csónakkal utána menni. 10-15 perces óvatos fárasztást követően a merítőben volt a jó erőben lévő és a hideg víz ellenére hősiesen küzdő ellenfelem, az örömöm leírhatatlan volt. Életem első ZIG-es hala, 3 méterre a parttól, úgy hogy szinte senki nem fogott az előző napokban rajtunk kívül. A csali ugyanaz volt, 1 szem 16 mm-es fokhagymás pop-up amit előtte a DeLuxe Etalon liquidben áztattam. Csak megjött a várva-várt eredmény a sok helyváltoztatás, előke és csali változtatása után. A kitartásom értelmet nyert!! Partra érés után Balázs már a bevizezett bölcsővel várt.
Látta, hogy a mosoly körbe ér a fejemen. Ő első pillantásra rávágta, hogy 15-16 kiló, tudtam ennél valamivel kisebb lesz, de a súlya nagyon nem is érdekelt. Csak azzal foglalkoztam, hogy végre megvan az akiért küzdöttem. Fertőtlenítés és fotózkodás után jöhetett a mérlegelés, ki tárázás követően a számláló 12,20 kg-on állt meg. Boldog voltam, nagyon boldog. Ezen a halon felbuzdulva vissza is raktam a szerelékem ugyan oda!

Sajnos kedd reggelig mindkettőnk jelzői némák maradtak, így már csak a pakolászás és a hazafelé tartó út várt ránk. Az autóm megtelt felszereléssel a lelkem pedig energiával, megérte eljönni ilyen messze. Lehet nem fogtam sok halat és nem is a tó legnagyobbjaiból csipegettem, de mikor másnak nem sikerült, nekem-nekünk igen.

A tó kapujában még egy búcsúzásra megálltunk. Ott kicsit nézegettük azt a naplót, amit a halőrök vezetnek. Sok szép nagy hallal amik csippelve vannak és nyomon követve a súlygyarapodásuk. Itt úgy döntöttünk Balázzsal, hogy nemsokára visszatérünk revansot venni a nagyokon.

Köszönöm Lajosmizse és köszönöm Balaton Baits!

Esélyes-e a keleti medence?
Szezon kezdés Várpalotán

Hozzászólások

Még nincs ilyen. Legyél te az első hozzászóló.
Already Registered? Login Here
Vendég
2018. december 14. péntek

Cím: EBK-Drinks Kft. 8630 Balatonboglár Klapka utca 16.