Szezon kezdés Várpalotán

Már nagyon vártam hogy én is végre megkezdhessem a szezont,első túrám előtt nagyon sokat gondolkodtam hogy milyen csalikat vigyek magammal,de végül 3kg Prime-ot a Deluxe szériából, 3kg P2-őt a By Pipsi szériából hozzá tartozó P2 Amino liquiddel választottam 25mm méretben! Március 28-án szerdán délután érkeztem a tóra,mivel nemvolt biztos hogy hét közben vagy csak a hétvégén fogok érkezni így a finom szerelékes öbölbe ültem le,mert ott nincs helyfoglalás!

Érkezésemkor szélcsend és +12 fok fogadott aminek nagyon örültem,gyors kipakolás után elkezdtem helyet keresni a végszerelékeimnek,tavaly már horgásztam itt nem volt ismeretlen a pálya szemben a nádfal 120 métere van a nádfal előtt körülbelül méteres víz van érdemes tapogatni mert jó pár nádtorzsa található a víz alatt helyenként elég büdös iszapés kemény aljzat váltja egymást,A jobbos botomat az öböl átjáróba helyeztem el 1 szem 25mm-es P2-vel csalizva! Etetésnek3-4 szem bojlit félbevágtam és pár szemet egészben hagyva elpöckölgettem a szerelékem körül.

A víz 7-8 fokos ezért a másik szerelékemet egy kicsit mélyebb részen szerettem volna elhelyezni hátha bajszos barátaink még a mélyebb részeken mozognak az öböl bal oldalán találtam 2,2 méteres vizet így a balos botom ide húztam be és itt is hasonlóan etettem.A tóban jelentős a fehér hal állomány ezért a végszerelékemet próbáltam úgy kialakítani hogy eltudjam őket kerülni 4 4,5 centire elengedtem a golyókat a horogtól.Már majdnem besötétedett mire minden a helyén volt még egy kicsit ültem a parton a botok mellet és hallgattam a madár csicsergést és néztem az előttem elterülő vizet piszok jó érzéssel töltött el újra a parton lenni, most horgásztam először Balaton Baits csalikkal így nagyonvártam az elkövetkezendő 5 napot a front és a rossz idő ellenére.

9 órakorlepihentünk párommal mert elég korán keltünk,22:30-kor a táv vevőm csipogása törte meg csendet,már rohantam is a botomhoz a jobbos boton ejtős kapás ráemeltem éreztem az ellenfelem ezért csónakba szálltam és kezdődhetett a fárasztás, negyed órás harc után sikeren megszákoltam első vendégemet nagyon boldog voltam hogy ilyen gyorsan sikerült kapást kicsikarni a hideg vízből!Heiter István tógazdától engedélyt kértem így letárolhattam a halat a reggeli fotózásig! Gyorsan vissza húztam szerelékemet az átjáróba és lepihentem!Hajnali 3.30 kor újból kapásra ébredtem erőteljes húzós kapás megint a P2 sajnos mire útól értem lefordult a horgomról.Vissza helyeztem aszerelékem és lepihentem felhúztam az ébresztőmet fél 7-re hogy minél előbbvissza engedhessem a letárolt halamat!

Gyorsan reggel lett de alig vártam hogy a szezon első halával "pózolhassak" a fényképező előtt.

Gyönyörű 9.5 kilós pikkelyes.

Csütörtök eseménytelenül telt, egész nap figyeltem a vizet de nem láttam hal mozgást szerelékeimet nem bántottam bíztam a csaliban és helyben nem akartam a motorral megzavarni az öböl óvatos lakóit. Sajnos a csendes nappalt csendes éj követte.

Pénteken ismét korán keltem és egy marék P2 öt leöntöttem körülbelül 1 deci P2 amino liqvidel délben csónakba szálltam meg etettem az átjárót és a balosbotomat is felhúztam a nádfal elé a sekély vízbe! Este 9 óra körül járhatott mikor erőteljes húzós kapás volt ezúttal a balos botomon!

Egy kisebb de gyönyörű 6 kilós tükör ponty csábúlt el a Primenak.

Az este és az éjszaka további része csendben telt.

Szombat reggel sajnos nem kapásra hanem az eső kopogásra kellet kelnem ami kisebb megszakításokkal kitartott vasárnapig de nem szegte kedvem tudtam hogy jó helyen vannak a szerelékek hisz már 3 kapásom volt és 2 halat sikerült is megfognom.

Délutáni órákban végre el állt az eső oda is ültem a botok mellé és végre újból kapás a Prime-ra, hibátlan 8.5 fél kilós pikkelyes.

Nem sokkal a vissza húzást követően újabb Prime kedvelő.

Vasárnap reggel sajnos megjött az előre jósolt szél vihar és sárga riasztás,70-80 km/ órás szél lökésekkel! Turám itt véget is ért nagyon örülök hogy sikerült ezt a 4 halat elcsípnem és kivédenem a kárászokat.

Legközelebb Április végén fogok eljutni horgászni egy 7 napos dobálós versenyre,ahol rengeteg a kisebb testű ponty éla Zsennyei 30 hektáros tóban de a versenybe csak 6 kiló feletti példányok számítanak bele,Bízom benne hogy egy jó taktikával sikerül elkerülni őket és helyt tudunk állni a Balaton Baits színeiben.

Eredményes szezonkezdést kívánok minden horgásztársnak.

Tavaszi erőpróba
Újra Rinyaszentkirályon

Hozzászólások

Még nincs ilyen. Legyél te az első hozzászóló.
Already Registered? Login Here
Vendég
2020. június 06. szombat

Cím: EBK-Drinks Kft. 8630 Balatonboglár Klapka utca 16.