Somogy megye kincse

Az öt napos túrám helyszíne ismét a Gyékényesi kavics bánya tó, csak immár az augusztusi nyári melegben. A horgászatom ideje alatt a hőmérséklet folyamatosan 30-35 fok között volt. De ez, mint kiderült nem szegte a halak kapó kedvét. A partra érkezést egy gyors kipakolás követte, első és legfontosabb dolgom az előttem elterülő víz terület feltérképezése. Csónakkal és radarral megindulva a nyaraló stégjétől találtam ezt a jónak vélt helyet, amely 160 méterre helyezkedett el. Bóját lerakva meg is jelöltem ezt a víz alatti törést, ami 4.2 méterről egészen letört 9 méterig, már csak egy bójám várta, hogy elnyerje a megfelelő helyét. A következő bójámat 240 méterre raktam le egy kisebb törésre, itt a víz 10 méterről 7 méterre tört fel. Partra érve elkezdtem a szerelékek összeállítását. Etetési és csalizási taktikámat már a túra előtt ki találtam és csak a legvégső esetben szerettem volna változtatni rajta. Az első bójámra az etetés tigris mogyoróból és by Pipsi széria P1 (kagyló-hús) íz világból állt 25 mm-es méretben, ezt is háromnegyedbe, félbe, negyedbe vágva. Második bójámra, ami 240 méterre helyezkedett el, csak és kizárólag by Pipsi széria P1 (kagyló-hús) bojlival etettem 28 mm-es méretben, csalizni viszont ezt a méretet duplán fűztem. Mivel Gyékényesen sok féle kagyló található nagyszámban, ezért csak a P1-es bojlival készültem, ami ismét minden várakozásomat felülmúlta.

Késő délután tudtam behúzni botjaimat. A napközbeni forróság estére alább hagyott, kellemes kissé hűsítő idő lett. Az első kapásra nem is kellet sokat várnom, este 10 óra lehetett, mikor a távolabbi bójáról jött a kapás, a botot felemelve egyből éreztem a kontaktot. A nagy távolság és a kagyló padok miatt az összes halra csónakkal rá mentem párom segítségével. A bójához közeledve kezdődött egy jó 15 perces harc, amit egy sikeres szákolás koronázott meg, hihetetlenül boldog voltam, hogy röpke 4 óra alatt kapást tudtam elérni egy több száz hektáros tavon. Partra érve, a halat bölcsőbe fektetve tudatosult bennem, hogy első halra 10+ os jött, mérlegelés után 13.25 kg lett a pontos súlya, pár kép után újra elnyerte szabadságát.

Bot újrahúzás következett, etetésre 10-15 szem bojlit félbe vágva, a hajszálon pedig maradt az elsőnek felhelyezett csali, mivel a fárasztás után is ugyan olyan jó állapotban maradt.

Másnap délután 3 óra fele ismét kapás, ismét a távolabbi bójáról. Csónakba pattanva mentünk a hal fölé, majd körülbelül 10 perces fárasztás eredménye egy szép tükörpont, a mérleg 12,10 kg-nál állapodott meg.

Frissítettem, a hajszálra újra dupla 28mm P1 és irány a bója. Az etetésben annyit változtattam, hogy nagyobb körbe pöccintettem szét 10 szem felezett bojlit és közvetlenül a csali köré szintén 10 szem félbe vágott bojlit szórtam. A nap hátra lévő része kapástalanul telt, így fürdőzéssel, pihenéssel és a vacsora készítésével foglaltam el magam.

Három nap eltelt, a távolabbi bójám „működik". De elgondolkodtam, hogy a közelebbi bójámon miért nem tudok kapást elérni, ezért úgy döntöttem, változtatnom kell. Döntésem egy szem epres pop up lett, a nagy melegre alapozva.

Jól döntöttem. Az alig 2 órája letett szerelékemről, a legmelegebb dél előtti órákban, egy erős húzós kapás jött, a dobról csak úgy szaladt le a zsinór. Csónakba szállva úgy sejtettem, hogy a nyári melegek halával van dolgom. Első kirohanásaira 20-30 méter zsinórt kért. A bő 35 perces küzdelem alatt mind a ketten elfáradtunk, de győzelmem eredménye egy szintén 10+ os torpedó lett a maga 13,88 kg -os súlyával.
Bíztam benne, hogy társai még az etetést csipegetik, reménykedve vártam a következő kapást. Szerencsére nem várattak sokáig, a sors újra egy torpedóval hozott össze, súlya 10,25 kg.
A távolabbi bóján változtatás nélkül hagytam bent a szerelékem, bíztam a helyben és a csaliban, tudtam, hogy akár napokig is képes csalogató hatását kifejteni. A 33 órája letett dupla 28-at megtalálta egy éhes száj, aki olyan erőteljes húzós kapást produkált, hogy mire oda értem vagy 40 méterrel biztosan elszaladt. Mi is szaladtunk és a csónakba pattanva egyből a hal után mentünk, akit csak 20 perc után láthattunk meg először. Rögtön tudtam, hogy 15+ os lesz a tekintélyes pikkelyes és még 10 perc fárasztás után tudtuk csak a szákba terelni. Örömöm leírhatatlan volt. Egy csodálatos helyen, egy ilyen gyönyörű, hibátlan pontyot tarthattam a kezemben. Nem tévedtem, a pontos súlya 16,15 kg lett.
Eljött az utolsó nap. Az este csendes volt csak a vihar és a szél hangos zöreje törte meg. Hajnalra a levegő felfrissült, minket pedig egy szép csoki barna tükrös ébresztett, aki P1-et reggelizett.

Reggeli pakolás közben az elmúlt napok eseményein gondolkoztam, jó hetet zártam. A túrám során nem csak gyönyörű halakat foghattam ki, hanem gazdagabb lettem egy újabb barátsággal.
Jól bevált az eltervezett stratégia és a Balaton Baits termékei ismét bizonyítottak egy ilyen nehézvízen!

Citrusos kárászok
Szeles júliusi peca

Hozzászólások

Még nincs ilyen. Legyél te az első hozzászóló.
Already Registered? Login Here
Vendég
2020. június 06. szombat

Cím: EBK-Drinks Kft. 8630 Balatonboglár Klapka utca 16.