Locsolkodás pontyosan

Általában a hosszú hétvégéket vízparton szoktam tölteni, és ez most sem volt másképp. A helyszín ezúttal egyik kedvenc tavamra, a Villantó horgásztóra esett. Az időjárás előrejelzés nem kecsegtetett jó hírekkel a hétvégére, ezért a táskámat megtömtem váltóruhával, és esőkabáttal. Péntek reggel érkeztem a horgásztóra, és a napijegy váltást követően elindultam a horgászhelyemhez. A kocsiból kitekintve láttam, hogy a halak a felszínen mozgolódnak, mondhatni szívmelengető látvány volt a hosszú téli hónapok után. Mikor megérkeztem a horgászhelyemhez, egy domboldal fogadott, amelyen lejutva érhetem el a bő két méteres partszakaszt. Gondoltam magamban, ha itt esőben szaladni kell, akkor boldog leszek, ha függőlegesen érem el a partszakaszt.

Pénteken még ilyen szép időben várhattam a kapásokat.

A kipakolást, és a lecipekedést követően, összeszereltem a felszerelést, közben a vizet figyeltem, és próbáltam fejben összetenni a megfelelő stratégiát. Ekkor ugrott be a Ronie Rig szerelék, amely a tavaszi időszakban eredményesnek szokott bizonyulni, így hát összeállítottam a saját „Home made" szerelékem. Mivel nem volt a szerelékes dobozomban ólompaszta, illetve zsugorcső, így ezeket pótolnom kellett valami mással. A zsugorcsövet egy gubanc gátló gumicsővel helyettesítettem, míg az ólompasztát pedig egy szem sörét ólommal. Nem sokban tért el az eredeti kinézetétől, így hát feltettem azzal a címszóval, hogy egy próbát megér. Miután felkötöttem, a popup csavarra egy szem Deluxe Prime Popupot tettem 16mm méretben.

A másik botomat hagyományos hajszálelőkével szereltem, melyre a De Luxe Hyde csalizó bojli termékcsaládból a Prime + Seed típusú golyót tettem.

Etetésnek pár szem fűszeres bojlit tettem mind a két csalimhoz a hajóba. A halak mozgásából adódóan, a „magos" bojlit úgy 90 méterre húzhattam, míg a pop up szerelékemet valamivel kintebb, úgy 60-70 méterre tettem le. A reggelit feltálaltam, most már reggelizhetek én is, így hát a büféhez vettem az irányt.

A pontyok a reggelit kihagyták, viszont fél egy, és egy között kettő ponty is tiszteletét tette a bölcsőmben egy fotó erejéig.

Az első súlya 5,24 Kg volt, ő a Prime popupra érkezett…
…míg a második 7,40 Kg-ot nyomott, ő pedig a Prime + Seed bojlit kívánta meg.
Nagyon örültünk egymásnak, érezték a húsvéti hangulatot, ugyan verset nem tudtak mondani, viszont kaptam locsolást tőlük rendesen. Ezután a halak délutáni sziesztát tartottak, így a délután csendesen telt el. Gondoltam, a „magos" golyót lecserélem, ezért tettem fel egy szem 20mm-es P1 bojlit, és etetésnek tettem még pár szem P1-et a hajóba. Talán 20 perce ázhatott a P1 mikor a swingerem elindult, lassan de magabiztosan felfelé. A fárasztás igazi élmény volt (a víz még eléggé hideg, 6 fok körül mozgott) mivel kicsit csökönyösebb volt társainál, de azért sikerült felül kerekednem az erején.
Ennek örömére egy csodaszép nyurgaponttyal zártam a pénteki napnyugtát.
Ezután frissítés, és újabb húzás következett, majd elkészítettem az éjszakai pihenőhelyemet. Az éjjel nem volt túl mozgalmas, mindössze egy kisebb tokhal, illetve egy kisebb ponty éhezett meg a P1-re, viszont nem szerettem volna felkelteni a fotósomat, ezért gyors fertőtlenítés után vissza is nyerték szabadságukat, és én is visszafeküdtem pihenni. Túl sokáig nem aludhattam, mert fél hét körül a P1 ismét gazdára talált..
Egy 4,47Kg-os tükörponty személyében.
Fertőtlenítés, visszaengedés, frissítés, behúzás és minden a helyén volt. Az előrejelzés nem kecsegtetett sok jóval, mivel esőre lehetett számítani ezen a napon, és a légnyomás is nagyon alacsony volt, így a kapások száma is drasztikusan lecsökkent. A délelőtt ismét eseménytelenül telt el, viszont egy óra körül egy maszatolós kapás törte meg a lankadó figyelmemet. A bevágást követően kicsit értetlenkedve, mégis kíváncsian „figyeltem" mi történik most. Nem a megszokott ritmust éreztem a halon. A parthoz érve tudatosult bennem, hogy miért is…
Egy szürkeharcsa bukkant fel a vízből.
Hát mondhatni nagy volt az öröm, hiszen ilyen módszerrel még nem sikerült harcsát fognom. A rig szereléken lévő prime pop-up-ot kívánta meg. Jó horgász módjára, lefertőtlenítettem, és mehetett is vissza. Alighogy visszahúztam a szereléket a vízbe, a másik boton lévő P1 is elkelt. Ezen viszont már ponty van..
…igaz nem a nagyobbak közül való, de nagyon szép volt.
Ezután sajnos a délután nem hozott sok jót, sőt az éjszakát is végig tudtam aludni. Reggel viharos szélre és esőre ébredtem, így hosszas gondolkodás után arra a következtetésre jutottam, hogy összepakolok és befejezem a túrámat.
Az év első halai
A krill-eper varázsa

Hozzászólások

Még nincs ilyen. Legyél te az első hozzászóló.
Already Registered? Login Here
Vendég
2020. június 06. szombat

Cím: EBK-Drinks Kft. 8630 Balatonboglár Klapka utca 16.