Itt a tavasz, kezdjük a szezont!

Hosszú és hideg tél után végre elkezdhettünk foglalkozni a gondolattal, hogy megejtsük az idei első túrát. Sokan, hozzánk hasonlóan nagyon várták az első alkalmat, hogy az örömteli horgásznap kezdetét vehesse. Olyan érzés ez, mint mikor gyermekkorunkban vártuk a vakáció eljöttét, vagy némi kis tanítási szünetet az iskolában. A felszerelések készen várjak a bevetést, hisz a hosszú téli hónapokban sok idő akadt, hogy szereléseink rendben legyenek, és az első túrán minden tökéletesen működjön. Horgásztársammal, Marcsingó Gáborral, első horgászatunk helyszínéül a rinyaszentkirályi tavat szemeltük ki, rövidke két és fél napra. A telefonon egyeztetett horgászhelyünk lefoglalva, így semmi nem állhatott szenvedélyünk útjába.

Az autó vígan falta a kilométereket Rinyaszentkirály felé. Pécstől kb. 100 km. Kellemes tavaszi napsütésben érkeztünk meg. Kipakolás és a sátor félállítása, (melyre azért nagyon odafigyeltünk, hisz 2,5 napig ideiglenes szálláshelyünk lesz) után kezdetét vehette az etetéseink kialakulása. A bóják a helyükre kerültek, és egy klasszikus etetést készítettünk.
Nagyon jó volt végre a vízparton lenni. Elveztük a termeszét csodait, a madárdalt, az ébredő tavaszi világot.

Etetés, csalizás

Mivel először horgásztunk a Balaton Baits termékeivel, a már jól bevált De Luxe szériás Prime és Etalon ill. két fajta Standard szériás, Fokhagyma és Fish bojlit választottunk, összesen 8 kg mennyiségben, 20mm méretben. A rendelt csalikat, Eppli Peti még megfejelte némi 24 mm-es tesztelni valóval, így összesen 8 fajta és 14 kg csalival vágtunk neki.

Etetésként kizárólag bojlit, és Marine Halibut Pelletet használtunk abból a megfontolásból, hogy a magmixek, magkeverékek nagyon bevonzanak a fehér halakat, és nem szerettünk volna bosszankodni reggel, mert esetleg egy kárász, vagy a Rinyaszentkirályi tavon nem ritka törpeharcsa lapit a horgon.

Az etetésre szánt bojlit és pelletet lelocsoltuk CSL likőrrel, mely szinten a Balaton Baits cég palettáját színesíti. Ez a CSL nagyon attraktív, gyorsan kifejti csalogató hatását. Nem szerettünk volna semmi extrém etetésbe kezdeni, vagy esetlegesen a bojli önmagában kifejtett csalogató hatását eltorzítani. A pontyok nagytestű példányai voltak a célunk, és egy nagy ponty számára esetleg riasztó is lehet egy a bojlival nem megfelelően harmonizáló etetés.
Mindent összevetve nem etettünk sokat, viszont nagyon koncentráltan. Az etetésre kerültek a horgaink, melyeket behordásos módszerrel juttattunk be.

Gábornak nem kellett sokáig várni az első kapásra. Mindkét hal az Etalonra csábult el. Jó volt látni, hogy a 2017-es év első halai 5 kg felettiek és gyorsan reagáltak a BB csalikra.

Aztán nekem is megszólalt a jelzőm. Igazi kishalas, visítós kapás volt, de örültem a 3 kg körüli kis Prime faló, tükrösnek.

Nincs megállás! Szinte félóránként húzták. A Prime és az Etalon hozta a beígért formáját, de a tesztgolyók is kezdték adni a halat.
Az általam próbált tesztcsali, egy magas krill tartalommal készült és fokhagymát is kellőképpen tartalmaz. Egész évben szeretem használni a fűszeres bojlikat, de tavasszal a fokhagymás, jó választás lehet. Sokszor húzott már ki a pácból, egy jó fokhagymás golyó!

Neki is tetszett a fokhagymás tesztgolyó!

A kisebbek(4-5 kg) után, végre jött egy nagyobb is; 12,30 kg.

Természetesen járt neki a puszi!
Jól kezdődik a 2017-es szezon „gondoltam" és a folytatásra sem kellett sokáig várni.

8 kg feletti. Szintén a Prime-ra!
A hideg víz ellenére, nagyon jól küzdöttek a halak. A fárasztások, gyakran eltartottak 10-15 percig is.

A kisebbek mellett, Gábornak is sikerült elcsípni néhányat a nagyobbak közül. Az Etalon és a narancsos tesztgolyó is jól adta a halakat.
A tesztelésre kapott bojlik, mindegyikénél megfigyelhető volt, hogy a megfelelő beltartalom miatt a halak nem hagyták ott sokáig az etetést, egy-egy társuk kifogása után keltett ribillió miatt, ezért gyakran épp letettük a botot az állványra és már feszült a zsinór. Sokszor előfordult, hogy a jelző meg sem szólalt, csak azt vettük észre, hogy a damil teljesen másfelé áll, mint az etetés. A rutinosabb halak, pont abban az ívben vitték magukkal a szereléket, hogy sem húzós, sem ejtős kapást nem produkáltak.

A második 10 feletti!

Érdekes, hogy szinte az összes 10 feletti halat a krilles, fokhagymás bojlival fogtam. Nem is nagyon örültem, amikor az utolsó pár darabot raktam az etetőhajó tartályába. Na mindegy, van még mit tesztelni. A második napot, mindjárt egy Squides- banános újdonsággal kezdtem, ami nem sokáig maradt észrevétlen.

Tetszett nekik a Balaton Baits újdonsága! Egy a sok közül, amikor egyszerre fogtuk a halakat.
A második napra, Gábornak is megjött a 10 kg feletti!
Kép a képben
Egy esti látogató.
Az éjszakáink nyugodtan teltek. A halak, nem nagyon zavarták meg az alvásunkat. Egy-egy csippanás, de semmi komoly, amiért ki kellett volna kelni a meleg hálózsákból.
És elérkezett az utolsó reggel. Mikor ébredés után, frissíteni akartunk, mindkettőnknek hal volt a horgán. Az egy-egy csippanás! Mégis meg kellett volna nézni.

Reggeli halacska
Utolsó napra, egy ilyen halacska. Hm! Nem is rossz!
Sajnos lassan pakolászni kellett. Véget ért a szezon, első horgászata.
Nem csalódtunk a Balaton Baits csalikban! Különösen nagy öröm, hogy Eppli Petiék, minket is bevonnak az új termékek tesztelésébe, amik az első alkalommal jól teljesítettek. Persze van még finomítani való rajtuk, de Peti tudja a dolgát. És azt gondolom, rövid időn belül sok horgásznak fognak örömet okozni a Balaton Baits termékek.
A hideg víz ellenére, nem volt gond a 24 mm-es csalikkal. Simán felvették a 3-4 kilós halak is.
A túra végére ketten, összesen kb. 60 db halat fogtunk! Sajnos, néhány ideje korán elköszönt fárasztás közben, de ez benne van.

A 8 fajta, 14 kg bojliból, kb. 3 kg maradt meg. Pedig nem szórtuk, őrült módjára. A teszt golyók mind elfogytak.

Végét ért a 2,5 napos örömpeca. És kezdődnek a mindennapok újra. Nagyon varjuk a folytatást, és mint vérbeli pecások, már a következő túrat fontolgattuk a hazaúton. Hamarosan megejtjük, és ismét használjuk a Balaton gyermekeként napvilágot látott, de nem csak a Balatonra készült csalikat.

C&R

Írta: Hajós Gábor
Balaton Baits Team
Innovation not imitation

Újra Rinyaszentkirályon
Flúgos futam a Gyékényesi Afrikában

Hozzászólások

Még nincs ilyen. Legyél te az első hozzászóló.
Already Registered? Login Here
Vendég
2020. június 06. szombat

Cím: EBK-Drinks Kft. 8630 Balatonboglár Klapka utca 16.