Három nap a Paradicsomban.

Április közepén járunk, mikor újra horgászattal tölthetünk pár napot horgásztársammal, Marcsingó Gáborral. Ezúttal egy általunk ismeretlen tóra esett a választás, ami a Hegyszentmártonban található Pusztató Horgászparadicsom. Mivel ezelőtt még nem horgásztunk itt a horgászat előtt egy héttel elmentünk megnézni a tavat és rögtön megtetszett a szigetekkel és akadókkaltarkított, közel hat hektáros tó.A lakhelyünktől, Pécstől alig 35 km-re található horgászparadicsom nem véletlenül viseli nevét. A parton 7db 4 személyes faház egy igényesen kialakított központi épület, vizes blokkal ill. az idei évtől kijelölt sátras bojlis helyek, a vízben több kis sziget, akadók és sok nagy hal várja az idelátogató, kikapcsolódni vágyó horgászokat.

A reggeli érkezés és kipakolás után már szeltük is a vizet a csónakkal, hogy feltérképezzük az általunk ideálisnak ítélt helyeket. Egy ilyen kis vízmélységgel (átlag 1,5m) rendelkező tavon a helykereséshez számomra elengedhetetlen kellék a tapogató rúd és apolarizált napszemüveg. A kiszemelt helyek környékén a felkelő nap sugarai által megvilágított vízfelszín közelében, több nagyobb testű halat is láttunk fordulni, amik bíztató jelek voltak és segítették megtalálni a halfogásra alkalmas területet. Választásom az előttünk elterülő kb. 15 m2-es szigetre, ide került a ballos boton lévő csali,ill. a túloldali partnál lévő kis nádcsomóra esett a jobbos számára. Mindkét hely kemény aljzattal, bedőlt fákkal, és vízben lévő gyökerekkel rendelkezett, de pár méterrel arrébb már kemény kb. 10 cm-es iszap tette változatossá a meghorgászandó területet.

Csalizásra és etetésre két különböző terméket választottam a Balaton Baits palettájáról. Az egyik az örök kedvencem a De Luxe szériában található Prime, ami egy erősen fűszeres, Robin Red-es bojli,ez került a szigethez,ill. a szintén De Luxe szériás Squid Banán, ami nagy mennyiségben tartalmaz Squid és zöld banán lisztet,várta a halakat a partszélben. Etetésre egész és felezett bojlikat használtam, mind két esteben By Pipsi P3 liquiddel kezelve és megszórva egy kis LT halliszttel.

Egy kis Amino
Jöhet a halliszt
Összekeverjük
És kész

A csalizást is két különböző módon hajtottam végre. A partszélbe 20mm Squid-Banán került egy fél Ananász Pop Up-al kikönnyítve, míg a sziget elé az etetett fűszeres bojlitól,teljesen különböző Ananász Pop Up került a csalitüskére, 16mm méretben. Nekem már nagyon sokszor bejöttek az ilyen etetéstől eltérő csali kombinációk.

Kikönnyítve
Kisúlyozva

Az első érdeklődőkre nem kellett sokáig várni. Először Gábor barátom csaliját kívánta meg egy 8kg forma, szép tőponty, majd a partszélbe helyezett csalim is hamar felkeltette egy 7 kg körüli, egészséges, méretéhez képest keményen küzdő, szép pikkelyes ponty figyelmét.

És ez így folytatódott egész nap,sorban jöttek a 7-10 kg közötti pikkelyes pontyok. Legalábbis nekem.

Gábor szintén az előtte lévő kis szigetecskék széleit horgászta meg, de valamiért egymás után több(kb. 10) halvesztése is volt, amit nem tudtunk megfejteni. Előkét cserélt, finomított, csali-horog távolságon változtatott, de csak nem akartak kijönni a halak, ezért eléggé paprikás lett a hangulata. Sajnáltam barátomat, de sajnos nem tudtam tenni semmit. Próbáltam tanácsokkal ellátni, de semmi nem sikerült.

Aztán az agyalást egy erőteljes, húzós kapás zavarta meg a jobbos botomon. Az eddig kifogott halakkal ellentétben(amelyek egyike sem ment az akadóba, sőt ellenkezőleg) ez nem a nyílt víz felé vette az irányt, hanem a partszélből,egyenesen bement a sziget mögé, így csónakba pattanva követtük, egészen a szigetet megkerülve. Az több helyen elakadt zsinórt kiszabadítva gyorsan a hal közelébe értünk és ekkor már éreztem a 2,5 lbs boton, hogy ez most egy nagyobb példány lesz. A mérlegelésnél kiderült,hogy megvan a túra első 10 kg feletti hala, pontosan 13,4 kg súlyban.

13,4 Kg

A sötétedés beállta előtt, lecseréltem a csalikat, mindkét szereléken a ritkább, de talán nagyobb halakat adó kapások érdekében.

Dippelt Prime horogcsali 20mm
Dupla dumbel Squid-Banán 20mm

Estig fogtam még egy pár pikkelyest az átlagból, de nagyobb aznap már nem jött.

Nem értettem, miért kérdezgeti a tógazda és a halőr is, hogy tükör pontyot sikerült-e fogni. Mint utólag kiderült a tó halállományát túlnyomó részben,pikkelyes pontyok alkotják, de hát ez a peca nekem eddig nagyon jól ment, miért ne foghatnék egy-két tükröst is, gondoltam.

És így is lett. Az este elérkeztével, némiképp ritkultak a kapások, így tudtam egy kicsit pihenni is. Aztán kapás a baloson és meg is lett az első tükrös, majd a szerelék újra húzása után nem sokkal később, követte még egy.

Az éjszaka folyamán még volt néhány kapásom, de mivel elfáradtam az előző napi, eseménydús horgászattól, már nem húztam vissza a szerlékeket és inkább az alvás mellett döntöttem.

Éjszakai látogató
Gábornak is jött egy

A reggeli ébredés, kicsit elhúzódott. Már 8 óra elmúlott, mire előbújtunk a sátorból, hogy folytassuk ott a hol tegnap elkezdtük. Folytattuk! Én fogtam a 8-10 kg körüli halakat, Gábornak pedig sorban mentek el a kapás után szinte azonnal. Előfordult, hogy kapás után a botot megemelve tudott rajta húzni pár métert, de aztán lefordult a horogról. Bosszantó helyzet volt, teljes tanácstalanság közepette. Ekkor megfordult a fejembe, hogy elkérem az egyik előkéjét és kipróbálom az én helyemen. Így is tettem és mit ad a szerencse, nekem az első kapásra meglett a hal. Én ekkor már 30 db megfogott hal felett jártam, míg nála csak kb. 5 hal került a szákba.

A siker szériám tovább fokozódott és nagy meglepetésemre fogtam egy amurt, ami szintén 10 kg felettinek bizonyult.

11,3 Kg

Az amur kifogása után, igyekeztem mielőbb visszajuttatni a szereléket a szigete elé, hátha ott csemegéznek a társai és tudok fogni még egy torpedót. A jó helyválasztásnak köszönhetően, ismét nem hagyták sokáig érintetlenül a csalit, de a mi ez után következett, arra nem számítottam!

A kapásjelző hangjára, már léptem is a bothoz, de ráemelve valami olyant éreztem, amit már régen. A hal megállás nélkül csavarta ki a kezemből a botot és ellentmondást nem tűrően igyekezett megszabadulni a horogtól. Láttam, hogy itt nem lehet szórakozni, mert egy jó hal van a zsinór másik végén, ezért megkértem Gábort, hogy hozza a csónakot, de septiben, mert ez megy, mint egy tengeralattjáró és partról esélytelen kiszedni. Szerencsére társam nem habozva ugrott a csónakba és miután felvett, már robogtunk is a hal után, aki minden trükkel próbálkozott, ami csak tőle telt. Megindult a stégek lábai felé, aztán az akadóba. Szerencsére Gábor ügyesen manőverezett a csónakkal és sikerült eltéríteni a halat a menekülési útvonalaitól. Egy jó 20 perces fárasztást követően, végre sikerült megszákolni és ekkor már mindketten láttuk, hogy BIG. A fárasztás izgalmától elcsigázottan nem is tudtam egyedül kiemelni a vízből, hogy elvigyem a bölcsőig. Boldog voltam, mert látszott, hogy 20 kg körül van ez a gyönyörű hal. A mérlegelés igazolta megérzésünket és a digitális számok 20,20 kg-t mutattak, ami egyben a második legnagyobb halam megfogását jelentette.

BIG

A telefonon és közösségi médián begyűjtött gratulációk után a kora délután folyamán meglátogatott egy ismerősöm, akiről kiderült, hogy a tógazda rokona (így már egy kis protekcióra is szert tettünk), és ekkor megtört a jég.

Barátomnak kapása lett, amit sikerült szerencsésen befejeznie és innentől kezdve az összes halat megtudta fogni.

Gábornak is összejött a 10 kg feletti.

Örültem Barátom sikereinek. Sorban fogtuk a halakat, bár én már annyira nem siettem visszahúzni a szerelékeket egy-egy kapás után. Nekem összejött minden, amit szerettem volna. Jó volt a hely választás a csalik jól működtek. Nagyon jót horgásztam! Fárasztó volt, de megérte.

Úgy gondolom, ez az a tó ahova, még biztosan visszatérünk, hiszen még korántsem tudtuk feltérképezni teljesen, rengeteg lehetőség van a szigetek és akadók miatt a sikeres horgászatra és vannak benne még nagyobb halak is.

Gyékényesi kotró mélységében
Szezonkezdés a Balatonon

Hozzászólások

Még nincs ilyen. Legyél te az első hozzászóló.
Already Registered? Login Here
Vendég
2020. június 06. szombat

Cím: EBK-Drinks Kft. 8630 Balatonboglár Klapka utca 16.