A meleg nyár varázsában

Az alábbi cikkben egy 60 órás nyári horgászatom tapasztalatait, taktikáit és tanulságait szeretném be mutatni nektek.

Amikor június 6 -án meghívott jó barátom saját tavukra egy 60 órás horgászatra, nagyon izgatott voltam ugyanis, az elmúlt egy hónapban most mondott az időjárás előrejelzés több napon keresztül jó időt egy huzamban, valamint most vettetem teszt alá először a DE LUXE termékcsalád egyik legismertebb íz világát, a Prime -ot.

A tó ahová érkeztünk jó barátom szülei tulajdonában áll. Maga a tó 18 hektáron terül el kisebb szigetekkel és körülbelül 1,7 méteres átlag vízmélységgel. Elég nehéz terep ugyanis a víz alatt található akadók, illetve kidőlt bokrok és fák nehezítik meg a horgászok dolgát.

A vízpartra június 7-én érkeztünk ki, körülbelül este fél nyolckor. Mivel még szerettem volna bójámat világosban lerakni így a partra érkezést követően a helyválasztás volt az első dolgom. Hosszas keresés után a parttól egy 170 méterre lévő helyet láttam a legjobb választásnak ugyanis több halfordulást is láttam arra. Bójámat egy kopogós, tőzeges placcra helyeztem el ugyanis korábbi tapasztalataim alapján a halak ott gyorsabban megtalálják csalimat. Alapozó etetésként egy kiló felezett és egész DE LUXE Prime bojlit 20 -as méretben, pár marék tigrismogyoróval és egy kis Prime Liquid -el meglocsolva szórtam be. Azért használtam tigrismogyorót is, mert segítségével korábban tudunk kapást elérni és a nagy pontyok egyik kedvenc csemegéje.

A behúzós horgászathoz lágyabb 360 as 3 librás Prologic Cruzade botokat választottam, Okuma Custom Black CB 60 as orsókkal, amikre 30 -as Awa-Shima ION Fluo zsinórt csévéltem fel, hogy este is jól láthatóak legyenek zsinórjaim.

Csalizni egyik botomon DE LUXE Prime pop up -al kezdtem, amit multi riggel kínáltam fel. Azért szeretem ezt az előkét, mert segítségével csalinkat pár centivel a fenék felett kínálhatjuk fel ezzel feltűnést keltve a halaknak. Az előkéhez Korda Wide Gape X horgokat használtam 2 -es méretben, azért szeretem ezeket a horgokat, mert több hal után is ugyan olyan hegyesek maradnak. Előkezsinórként pedig Sufix Kameleon Camo bevonatos zsinórt használtam 35 librás változatban.
Másik botomon az etetőbojliból kivett kettő darabot fűztem fel horogelőkémre, ami most egy combi rig előke volt. Nagyon szeretem ezt az előkét, mert a lágy fonott részének köszönhetően a halak szabadon tudják mozgatni a csalit a horoggal együtt. Előkém alapja Korda Krank X horog volt 6 -os méretben, ami szerintem bőven elég a 20-as csalikhoz. Az előke két különböző zsinórból áll az egyik egy Korda Super Natural lágy fonott zsinór 25 librás kivitelben a másik pedig egy Korda IQ2 -es fluorocarbon zsinór volt 20 librás verzióban.
Mire behúztam botjaimat besötétedett, jelzőimet élesítettem és vártam a kapást. Sajnos bajszos barátaimnak nagyon sok idő kellet, hogy megtalálják csalimat, mert a túra első hala következő nap 14 óra 30 perckor került ki partra. Bajszos barátom a DE LUXE Prime bojlit kívánta meg dupla 20 -as kivitelben. Miután csalim közel 18 órát töltött a vízben nagyon intenzív illattal került vissza hozzám sértetlen állapotban. Maga a hal egy 8250 grammos gyönyörű vadvízi tükörponty volt, akit fotózás és mérlegelés után egyből vissza is helyeztünk természetes élőhelyére.
Hosszas gondolkodás után úgy döntöttem másik botomon még fent hagyom pop up csalimat, mert nagyon bíztam benne, ugyanis korábbi tapasztalataim alapján kapástalan időszakokban sokszor ezzel a csali felkínálási móddal sikerült kapást elérnem. Másik botomra ugyanazt a dupla 20 -as bojli kombinációt helyeztem fel és újra húztam azt. Mivel több fordulást is láttam bójám körzetében ezért úgy gondoltam a halak ott tartása érdekében szórok fél kiló bojlit bójám köré. Már kezdett a nap nyugovóra térni, amikor kapásjelzőm sípoló hangjára lettem figyelmes. Berántás után éreztem, hogy a megakasztott hal egy nagyon akadós rész felé indul meg így úgy láttam helyesnek, ha csónakból fárasztom ki ezzel is csökkentve a halvesztés esélyét. 25 perc küzdelem után halam kifáradt és meg engedte, hogy betereljem merítő hálómba. Igyekeztem minél gyorsabban a partra érni vele, hogy minél gyorsabban őt is visszaengedhessem.A bölcsőbe helyezést követően láttam rajta hogy most kisebb hallal volt dolgom, de így is nagyon örültem neki, mert nagyon gyönyörű színekben pompázott előző társához hasonlóan. Miután megmértük súlyát a mérleg 7,23 kilogrammot mutatott, ami azt jelentette, hogy csekély egy kilóval volt könnyebb előző társánál, a mérlegelést pár gyors fotó követte és engedtem is vissza, hogy tovább nőhessen és a jövő folyamán még partra segíthessem.
Miután visszaengedtem a halat tudtam, hogy a másik botom most cserbenhagyott, így ki tekertem és arra a botra egy szem 20 -as DE LUXE Prime bojlit helyeztem fel körülbelül másfél ujjnyira elengedve horgomtól a szelektálás érdekében, a már korábban bemutatott combi rig előkével alkalmazva azt.
Másik botomra ugyanúgy DE LUXE Prime bojlit tettem az eddigiek alapján jól bevált dupla 20 -as kombinációval, majd újra húztam mindkettő botot és estére megint fél kiló Prime bojlit terítettem széjjel bójám köré. Partra érést követően botjaimat ismét élesítettem és vártam a következő éhes halat. Már kezdtem el szundítani, amikor este háromnegyed 11-kor jelzőm hangja felébresztett a füstölős kapásnak köszönhetően. Odaérést követően egyből felvettem a kontaktot halammal és egyből éreztem, hogy most az eddigieknél nagyobb példánnyal van dolgom. Közel 35 perc fárasztás után sikerült halamat megszákolni és partra vinni. Miután a bölcsőbe helyeztem láttam szájába egy darab húszas bojlimat. Miután megmérlegeltük a mérleg több mint 10 és fél kilót mutatott, amitől nagyon boldog lettem. Gyorsan készítettem pár fotót gyönyörű halammal és vissza is engedtem.
Sajnos az éjszaka folyamán több kapást nem sikerült el érnem, így ismételten sokat kellet várni a következő halig, ami következő nap, vasárnap dél körül kívánta meg csalimat. Mivel halam nagyon egyszerűen jött felém így tudtam, hogy egy amurral van dolgom, és amint előttem megfordult, majd elkezdett lefelé rohanni a meder fenék felé bebizonyosodott sejtésem. Ez egy kisebb példány volt, ugyanis súlya 5,30 kg-ot nyomott a mérleg alatt. Neki a Prime 20 -as kombináció volt a nyerő választás. Ez után őt is még pár kép erejéig tartottam kint a parton majd engedtem is vissza, hogy tovább éljen és kapitális példány legyen belőle.
A hal visszaengedése után egyből csaliztam is újra majd húztam be botomat, ismételten fél kilogramm DE LUXE Prime bojlit terítettem széjjel bójám körül a halak ott tartása érdekében. Pár órán belül meg is érkezett az újabb érdeklődő ugyanis ebédem fogyasztása közben kapásjelzőm hangjára lettem figyelmes, most a hal egy ejtős kapást csinált, ami azt jelentette meg indult „áldozatom" a part felé. Berántást követően éreztem, hogy megint egy nagyobb darab hallal van dolgom. 20 perc alatt partközelbe sikerült halamat húzni, majd pár kirohanás után sikerült pontyomat megmeríteni. Sajnos most csalimat nem hozta vissza, de tudtam, hogy az egy szem 20 -as Prime bojli volt számára a befutó. Gyorsan megmértük az ő súlyát is, ami kereken 9 kilogramm volt, kép után egyből ment is vissza a vízbe. Ezután ismételten újra húztam.
Az éjszaka ismételten kapás nélkül telt el, viszont most ezt a telihold munkájára írhattuk ugyanis egész este alatt egy halmozdulást nem láttunk, sem hallottunk. Az utolsó napunkon jártunk, azaz június 10 -én hétfőn. Egyre kevesebb időnk volt hátra és szerettük volna túránkat egy utolsó nagy hallal zárni, ezért amikor fél kilenckor megszólalt kapásjelzőm nagyon izgatottan kezdtem halamat fárasztani mivel tudtam, hogy ez lesz utolsó halunk ugyanis 9 órakor már indulni kellet haza. Nagyon lassan akart partra kerülni ugyanis többször meggondolta magát és elindult a stégtől ellentétes irányba. Körülbelül 30 percet vett igénybe partra hozatala ugyanis nagyon óvatosan és lassan fárasztottam mivel számomra a halak védelme és egészsége a legfontosabb. Miután belekerült a pontybölcsőbe nagyon megörültem pikkelyes barátom láttán ugyanis a túra utolsó hala a túra első pikkelyes pontya volt. Ez a hal is az egy szem DE LUXE Prime bojlit kívánta meg másfél ujjnyira elengedve horgomtól. A mérleg most 9 és fél kilogrammot mutatott, aminek szintén örültem, majd vele is készítettem pár képet és mehetett is vissza.
Sajnos újrahúzni már nem tudtam, mert pakolni kellet és indulni haza. Összesítve 6 darab halat sikerült fognom 8,28 kilogrammos átlag súllyal. Ennek a 6 darab halnak nagyon örültem ugyanis a kapások száma egy ilyen nehéz vadvízi terepen átértékelődik számomra, valamint többször volt már részem olyan horgászatban, amikor több nap alatt egy halat se sikerült partra segítenem, mert éppen akkor nem sikerült a pontyok tartózkodási helyét megtalálni.
Visszaemlékezés a 2018-as évre

Hozzászólások

Még nincs ilyen. Legyél te az első hozzászóló.
Already Registered? Login Here
Vendég
2020. június 06. szombat

Cím: EBK-Drinks Kft. 8630 Balatonboglár Klapka utca 16.